Voorwaarden & huisregels

Voorwaarden & Huisregels Hotel 46

De Uniforme Voorwaarden Horeca (UVH) zijn de voorwaarden waarop in Nederland gevestigde horecabedrijven hun diensten verlenen en overeenkomsten sluiten. Je kunt deze voorwaarden downloaden via de website van Koninklijke Horeca Nederland.

Download voorwaarden

 

Huisregels Hotel 46 te Wintelre

Hotel 46 streeft naar een prettig verblijf voor alle hotelgasten, medewerkers en restaurantbezoekers. Om dit te bewerkstelligen hebben wij huisregels opgesteld. Deze huisregels zijn van toepassing voor iedereen die zich op het terrein van Hotel 46 bevindt. In geval niet beschreven in de huisregels dan beslist de bedrijfsleiding.

Wij vragen u de aanwijzingen van de medewerkers van Hotel 46 op te volgen aangaande de huisregels. Mocht u het niet eens zijn met de regels of een klacht hebben, dan kunt u dat kenbaar maken bij de bedrijfsleiding.
 

Vanaf wanneer kan ik inchecken?

Inchecken is mogelijk vanaf 14:00 uur tot uiterlijk 01:00 uur. In sommige gevallen is later inchecken ook mogelijk, wij hebben namelijk 24/7 receptie, laat het ons van te voren weten. Bij het inchecken bent u verplicht een geldig legitimatiebewijs te tonen als hierom gevraagd wordt. Wij maken hiervan géén fotokopie normaal gesproken, alleen in bijzondere gevallen en dan uiteraard alleen na uw toestemming.
 

Ik ben nog geen 18, kan ik zelf inchecken?

Inchecken kan vanaf een leeftijd van 18 jaar. Minderjarige personen dienen altijd te worden vergezeld door een ouder / verzorger die minimaal 25 jaar oud is. 
 

Voor welke tijd moet ik uitchecken?

Uitchecken kan tot 11:00 uur. Als dat te vroeg is voor u, informeer dan bij de receptie of u langer op de kamer kunt blijven. Als er geen nieuwe aankomst is die dag, dan kunt u voor €20,- tot 13:30 uur op uw kamer blijven. Dit noemen wij een late check-out. Voor de duidelijkheid, dit kan alleen na akkoord van de receptie.
 

Wat gebeurt er als ik niet om 11:00 uur uitcheck?

Het kan natuurlijk gebeuren dat u de tijd niet goed in de gaten heeft gehouden of dat u nog ligt te slapen om 11:00 uur. Geen probleem, wij herinneren er u graag nog even aan door op uw deur te kloppen of u te bellen. Er worden geen extra kosten in rekening gebracht voor het later uitchecken, als u meteen gehoor geeft aan ons verzoek alsnog meteen uit te checken.

Blijft u na ons verzoek toch langer op de kamer, dan staat dit gelijk aan een late check-out met bijbehorende kosten van €20,- per kamer. Vervelender is het als u in uw kamer blijft terwijl wij om 14:00 uur uw kamer schoon moeten hebben voor de volgende gasten. U betaalt dan dus €20,- én loopt het risico dat u dringend verzocht wordt uw kamer te verlaten zodra uw kamer aan de beurt is om schoongemaakt te worden. Dit willen wij liever voorkomen, respecteer daarom de uitcheck tijd van 11:00 uur.
 

Tot wanneer kan ik kosteloos annuleren?

Annuleringsvoorwaarden verschillen per boeking. Wij hanteren de Uniforme Voorwaarden Horeca. Deze zijn in te zien op onze website. Voor individuele particulieren boekingen met een flexibel (basis) tarief, wijken wij af van de UVH. Daarbij geldt dat annuleren tot 24 uur voor aankomstdatum kosteloos is. Bij een non-refundable boeking geldt dat kosteloos annuleren niet mogelijk is.
 

Wanneer moet ik betalen?

Betalingsvoorwaarden verschillen per boeking. Over het algemeen geldt dat de overeengekomen kamerprijs + de toeristenbelasting bij aankomst voldaan moet worden indien betaling nog niet eerder is gedaan. Uitzonderingen hierop zijn onder andere: non-refundable boekingen, deze dienen direct bij de boeking voldaan te worden of zakelijke boekingen, deze kunnen indien overeengekomen per factuur betaald worden.
 

Op welke manier kan ik betalen?

Betaling kan met iDeal, pin, Credit Card of contant. Bij zakelijke gasten kan betaling per factuur indien zo overeengekomen.
 

Zijn kinderen welkom in het hotel?

Jazeker, kinderen van alle leeftijden zijn van harte welkom bij Hotel 46! Op aanvraag kan een babybedje geplaatst worden mits beschikbaar. Een babybedje kan op ieder kamertype geplaatst worden, kosten zijn €7,50. Op een familiekamer kan gratis een babybedje geplaatst worden.

Past uw kind niet meer in een babybedje? Een extra bed is op aanvraag bij te boeken, dit kan uitsluitend op kamertype: Deluxe kamer, Suite of de Familie kamer. Kosten voor een extra bed zijn €25,-.

Wij hebben familiekamers die helemaal ingericht zijn op kinderen. Deze kamers zijn ruim, ze zijn geschikt voor 4 tot 6 personen.
 

Hoeveel personen mogen er op één kamer?

Alle kamers zijn standaard voor 2 personen, behalve de familiekamer die is standaard voor 4 personen. Op alle kamers past een babybedje. Een babybedje is op aanvraag beschikbaar en kost €7,50 (gratis op de familiekamers).

Een extra bed is op aanvraag bij te boeken voor sommige kamers. Zo kan de Deluxe kamer uitgebreid worden naar 3 personen, de Suite naar 4 personen en de Familiekamer naar 6 personen. Kosten voor een extra bed zijn €25,-, een extra bed is op aanvraag en op basis van beschikbaarheid.

Het is niet toegestaan om met meer dan het geboekt aantal personen op de kamer te verblijven.

 

Zijn huisdieren toegestaan op de kamer?

Helaas kunnen wij geen huisdieren toestaan bij Hotel 46. Ook bij Restaurant Craft zijn huisdieren niet toegestaan. Honden mogen wel op ons terras komen voor een slokje water, houd ze dan wel aangelijnd. Voor hulp-/blindengeleidehonden maken wij een uitzondering.
 

Wat kan ik doen bij geluidsoverlast?

Voor de rust van andere gasten vinden wij het belangrijk dat er géén geluidsoverlast veroorzaakt wordt. Houd daar rekening mee, met name tussen 22:00 uur ’s avonds en 8:00 uur ’s ochtends vragen wij u om rekening te houden met uw buren en andere gasten in het hotel. De zogenaamde “stilte-uren”.

Houden uw buren of andere hotelgasten zich niet aan deze stilte regel? Met andere woorden, heeft u last van uw buren of van andere gasten? Bel dan naar de receptie (toets 9) en meld het meteen. Wij willen het graag voor u oplossen. Wacht er niet mee tot de volgende ochtend, dan kunnen wij er niets meer aan doen. Ga bij voorkeur ook niet zelf de orde proberen te herstellen, dit doen wij liever voor u.
 

Wat doet Hotel 46 met gevonden voorwerpen?

Gevonden voorwerpen dient u in te leveren bij de receptie. Die voorwerpen en de voorwerpen die wij zelf vinden, bewaren wij in een speciale “gevonden voorwerpenbak” achter slot en grendel gedurende maximaal 3 maanden. Beseft u pas veel later dat u iets verloren bent, neem het ons niet kwalijk dat wij het niet meer hebben bewaard voor u.

Eten en drinken dat achterblijft op een uitgecheckte kamer zal worden weggegooid.
 

Waar kan ik terecht met klachten?

Wij vinden het belangrijk dat u een prettig verblijf heeft. Als u uw verblijf niet als prettig ervaart, dan vernemen wij dat graag direct. Zodat wij dit in positieve zin voor u kunnen oplossen. Heeft u klachten aangaande uw kamer, een storing, een medewerker, andere gasten of andere zaken wat uw verblijf betreft. Meld dit dan direct bij de receptie en/of de directie. Dank u wel.
 

Wat te doen bij calamiteiten?

De medewerkers van Hotel 46 waken over uw veiligheid, bij calamiteiten treedt het noodplan in werking. U wordt vriendelijk doch dringend verzocht eventuele aanwijzingen van de medewerkers op te volgen.

Op diverse plaatsen binnen het hotel hangen camera’s, een ieder die zich in ons hotel bevindt stemt toe in het maken van opnames. Bij calamiteiten en/of incidenten kunnen deze opnames als ondersteunend materiaal getoond worden aan de autoriteiten.
 

Wat te doen bij brand?

Blijf in geval van brand kalm. Meld brand bij de receptie en/of sla de dichtstbijzijnde brandmelder in. Verlaat bij een algemeen brandalarm direct het pand. Verzamelplaats is tegenover het hotel op de parkeerplaats van de kerk.

Gebruik bij brand in geen geval de liften. Volg de aanwijzingen van de bhv medewerkers van Hotel 46 op.
 

Wat als er iets gestolen of beschadigd is?

Hoe graag wij ook zouden willen, kunnen wij niet garanderen dat uw bezittingen veilig zijn in en om Hotel 46. Ons advies is dan ook om uw eigendommen niet onbeheerd achter te laten in uw auto of op het terrein van Hotel 46. Hotel 46 is niet aansprakelijk voor vermissing, beschadiging of diefstal van uw eigendommen. Parkeren van voertuigen inclusief fietsen, zowel op de parkeerplaats, in het fietsenhok als in de omgeving van Hotel 46 geschiedt op eigen risico.

In geval van vermissing, beschadiging of diefstal adviseren wij u om melding te maken bij uw verzekering en/of aangifte te doen bij de politie. Indien nodig helpen wij u graag.

De directie, de eigenaar van deze locatie en/of personen die voor het hotel werkzaam zijn, kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor enig letsel en/of materiële dan wel immateriële schade, die bezoekers van de locatie mochten ondervinden.

Wij vinden het ook belangrijk dat u zorgvuldig met de eigendommen van Hotel 46 en derden omgaat tijdens uw verblijf. Het is niet toegestaan om eigendommen van het hotel mee te nemen buiten het gebouw. Bij het moedwillig beschadigen van eigendommen van Hotel 46 kunt u aansprakelijk gesteld worden voor de reparatie- en/of vernieuwingskosten.

 

Ik ben nog geen 18, kan ik een kamer boeken?

Nee dat kan niet zomaar. Bij Hotel 46 geldt dat je een kamer kunt reserveren als je 18 jaar of ouder bent. Personen jonger dan 18 jaar kunnen bij ons overnachten als ze in een reisgezelschap verkeren waarbij ten minste één persoon 25 jaar of ouder is.

Degene die (ook) boekt voor andere deelnemers is aansprakelijk voor alle anderen die hij of zij aanmeldt. Ten aanzien van minderjarige reizigers moet worden aangetoond dat ouders of voogden toestemming hebben verleend. Indien een reiziger nog geen 18 jaar is, verzoeken wij vriendelijk telefonisch contact met ons op te nemen.
 

Ik ben nog geen 18, mag ik alcohol?

Hotel 46 dient zich te houden aan de vereisten van de Drank- en Horecawetgeving, alcoholhoudende drank wordt daarom niet verstrekt aan bezoekers jonger dan 18 jaar. Nix 18 is ook in Wintelre van toepassing. Mocht een medewerker van Hotel 46 of Restaurant Craft twijfelen over uw leeftijd dan kan om uw legitimatiebewijs gevraagd worden.

We blijven nog even bij het onderwerp Alcohol. Om de sfeer tijdens het verblijf niet negatief te laten beïnvloeden wordt er bij het vermoeden van dronkenschap geen alcohol aan de desbetreffende persoon geschonken. Hopelijk bent u ons dankbaar de volgende dag.
 

Ik voel me niet veilig, wat nu?

Bij Hotel 46 gaan wij respectvol met elkaar om. Voor ons is dit een vanzelfsprekendheid. Het is dan ook niet toegestaan om beledigingen te uiten, geweld te gebruiken of met geweld te dreigen, discriminerende opmerkingen te maken of onze gasten en medewerkers seksueel te intimideren. Dit wordt niet geaccepteerd, de directie neemt hierop gepaste maatregelen. Ervaart u een onveilig gevoel, meld het ons direct.
 

Zijn (extra) schoonmaakkosten van toepassing?

In de kamerprijs zijn schoonmaakkosten meegenomen, zolang u de kamer in nette staat achter laat zijn er geen (extra) schoonmaakkosten van toepassing. Echter, is uw kamer in zo’n staat achter gelaten dat een medewerker van housekeeping uw kamer niet in de gebruikelijke tijd schoon krijgt, dan berekenen wij extra schoonmaakkosten van €30,-. 
 

Mag ik drugs gebruiken tijdens mijn verblijf?

Wij kunnen niet oordelen over het gebruik van drugs buiten het hotel. Wel hebben wij een beleid over drugsgebruik in en om het hotel. Het is niet toegestaan om (soft)drugs te gebruiken (inclusief lachgaspatronen) of te verhandelen in en om het hotel. Onze ervaring is dat dit overlast veroorzaakt bij andere gasten. Dat willen wij onder geen enkel beding. Wordt het gesignaleerd dan krijgt u een waarschuwing van de directie en/of één van de medewerkers van Hotel 46. Stopt het niet, dan worden gepaste maatregelen genomen.
 

Mag ik roken op de kamer?

Nee, u mag niet roken op de kamer. Op geen enkele plek in het hotel mag gerookt worden. Wanneer u toch rookt op de kamer zijn wij genoodzaakt u een boete op te leggen van €150,- in verband met reinigingskosten.

Indien het brandalarm afgaat door roken op de kamer, zullen de voorrijkosten van de brandweer van €275,- aan u worden doorbelast.

 

Wat als ik mij niet aan de huisregels houd?

Wij streven naar een prettig verblijf voor alle hotelgasten, medewerkers en bezoekers van Hotel 46 en Restaurant Craft. Houd rekening met elkaar!

Als de huisregels niet worden nageleefd, dan zal de directie of een medewerker van Hotel 46 een waarschuwing geven aan de betreffende perso(o)n(en). Verbetert het gedrag niet, dan zal de directie dringend verzoeken de kamer / het hotel te verlaten. Er zal in dat geval geen restitutie worden toegepast. Indien Hotel 46 door toedoen van de overlast andere gasten heeft moeten compenseren, kunnen de gemaakte compensatiekosten verhaald worden op de veroorzaker.